De ce merita viata traita ?

  Stau mereu si ma intreb daca viata merita traita . Daca raspunsul meu este DA , ma intreb cum sa o traiesc pentru a fi fericita . Daca  raspunsul este  NU , ma intreb cum sa fac sa nu mai exist . Am sa incerc sa descriu ambele variante in viziunea mea . Ma uit in jurul meu si vad oameni veseli si plini de viata chiar daca au doar o bucata de paine pe masa si stau jerpeliti si neingrijiti in fata unui pahar cu bautura si cu o tigara in coltul gurii . Dau drumul la televizor si aud la stiri precum  ca X sau Y si-au  luat viata  cu toate ca  erau bogati , eminenti , tineri , frumosi , cu bani si fara griji aparent , lasand in urma lor nedumeriri si durere .  Cat despre mine , eu pot spune ca imi place viata , chiar dac o traiesc retrasa , mai mult singura si departe de tumultul petrecerilor , intrunirilor si anturajul prietenilor . Poate ca am fost altfel , dar ca sa fie liniste si pace in casa am decis sa traiesc cum imi impune cel de langa mine , chiar daca el cu siguranta nu va putea trai niciodata in singuratatea in care  m-a aruncat . Dar uite ca anii au trecut si m-am obisnuit cu acest mod de viata  . Dar sunt uneori niste momente , rare desigur , in care nu imi mai doresc sa traiesc . Si atunci incep sa lupt cu depresia ce vrea sa ma doboare si cu ultimile puteri gasesc o alta poteca pe care merg catre drumul vietii ce-l am de parcurs . As putea sa abandonez totul si sa iau viata de la capat . Nu pot sa fac acest pas pentru ca nu am convingerea ca va fi mai bine  daca voi alege un alt drum  , cu totul   diferit fata de cel pe care merg acum . Sau nu sunt suficient de curajoasa , ori nu imi place sa risc pentru a castiga ceva cu orice pret . Dupa ce reusesc sa ma redresez , fac haz de necaz pentru gandurile negre ce incercau sa puna stapanire pe mine . Atunci ma  cuprinde din nou cheful de viata si ma  simt fericita  pentru ca sunt sanatoasa , ca pot imbratisa pe cei dragi , ca ma pot bucura de frumusetile ce ma inconjoara  sau  ca  citesc o carte si ascult cantecele mele favorite . Si incep sa insirui in minte zecile de motive pentru care viata merita sa fie traita . Numai ca majoritatea timpului ni-l petrecem cufundati in grijile de zi cu zi care  ne fac morocanosi , ingandurati , necomunicativi si cu chipurile intunecate . Rareori reusim sa ne oprim din fuga noastra prin viata ca sa privim albastrul cerului strapuns de razele aurii ale soarelui  , sa mirosim o floare , sa ascultam susurul unei ape sau sa ne incantam auzul cu ciripitul vesel al pasarilor  ascunse printre ramurile pomilor .  De multe ori simti nevoia sa te destainui cuiva , sa iti dea cineva un sfat sau sa auzi un cuvant de incurajare din partea unei persoane , alta decat cei din familia ta .  Eu nu am prietene  reale ,  dar am prietene virtuale , adica pe internet . Din  acest motiv  mi-am facut un jurnal in loc de prietena  si ma destainui lui  ,  scriind in el despre  bucuriile si tristetile mele  si  tot ceea ce ma nelinisteste sau ma face fericita  sau   despre evenimentele importante din viata mea  . M-a ajutat si ma ajuta  foarte mult sa trec peste perioadele  negre din viata mea . Dar cand dau paginile inapoi cu ani , imi vine un suras in coltul gurii cand citesc despre ceea ce odinioara m-a facut sa plang si sa nu imi mai gasesc linistea . De ce ? Pentru ca totul a trecut si ca si  in proverb , dupa plaoie a iesit soarele , iar ceea ce credeam atunci ca ma face nefericita , azi pare fara insemnatate .  Asa ca  , chiar daca sunt trista , suparata  si singura de foarte multe ori  , am ajuns la concluzia  ca viata merita traita , cu bune si cu rele , cu  lacrimi  si zambete  , cu iubire si intelegere , acceptandu – ne defectele si bucurandu-ne de calitatile cu care suntem inzestrati de la Natura .  Daca nu reusim sa traim in lumea ce ne inconjoara , ne construim propria noastra lume , in carapacea sub care stam retrasi  , privind ceea ce se intampla in jurul nostru si acceptandu-ne soarta . Daca nu vom reusi nici asa sa ne bucuram de viata , cu siguranta suntem sortiti pieirii . Aceasta este umila mea parere . Voi ce parere aveti ? Care sunt motivele voastre pentru care viata merita sau nu merita traita ?

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la De ce merita viata traita ?

  1. BlueRiver zice:

    Viata ne e data s-o traim, asa cum e ea… depinde doar de noi cum ne-o facem :)… principalul e sa fim sanatosi 🙂

  2. helen1974 zice:

    Of tu , BlueRiver, acum cand iti raspund , sunt iar foarte trista si abatuta . Insa cu siguranta maine va fi alta zi si poate voi fi vesela si voi fi si fericita pentru cateva momente . Ti-am mai spus si cu alte imprejurari ca imi lipseste curajul de a o lua pe alt drum in viata .Ce pacat ca nu ma pot schimba !

    • BlueRiver zice:

      helen, viata ne apartine asa ca putem face ce vrem cu ea, putem s-o traim cum vrem… doar noi suntem stapani si nimeni altcineva nu decide ce sa facem cu ea… traieste viata asa cum vrei tu!… ca si asa e scurta 😦

  3. fosile zice:

    E voie?
    Ziceai la Blue ca ai posibilitatea sa stai in fata calculatorului sa asculti ce muzica vrei,sa scrii sau sa citesti.Ca ai posibilitatea sa-ti arunci privirile prin fereastra sa vezi tumultul strazii…
    Altii n-au aceste posibilitati.Nu inseamna ca si le-ar dori,dar sint alternativa ta la constientizarea a ceea ce ai.
    Nu trebuie neaparat sa traiesti,dar o faci pur si simplu.Nu toti sint facuti sa fie luptatori,ca sa se lupte.Nu toti pot fi chirurgi sau macelari ca sa taie,sa transeze si alte exemple.Lasa-ti bucuria de a fi asa cum esti,lasa-te dusa de riul vietii-eventual sa te asezi cit mai comod pe colacul tau-si vei ajunge la aceiasi destinatie ca cei care se zbat,lupta impotriva curentului sau striga,sau…sau…
    Nu neaparat sa sari intr-un picior,dar bucura-te de ceea ce ai,atita cit este pentru ca nu exista decit „azi”.In ieri nu mai sintem,iar in miine inca n-am ajuns si nu-i sigur ca vom ajunge.
    Vezi.Sint care nu vad.
    Auzi.Sint care sint surzi.
    Sa-ti mai spun?Le stii mai bine ca mine pentru ca sint atuurile tale.
    Bucura-te de ele,sint viata ta!
    Mult bine,
    Alexandru.

    • helen1974 zice:

      Multumesc frumos fosile. Mi-ai dat un raspuns de incurajare. Sunt intr-un tot de acord cu tine . Mai ales acum cand este asa de multa liniste binefacatoare in jurul meu. Greul a trecut . Copiii sunt mari, la casele lor , realizati si cu copii la randul lor. Poate m-am speriat prea tare de aceasta liniste .

  4. Dli zice:

    Grea e viata uneori, daca ai ajuns sa te intrebi daca viata merita traita inseamna ca este grav. Probleme sunt peste tot, dar ce nu inteleg eu este modul in care fiecare interpreteaza lucrurile din jurul lor. Am incercta de multe ori sa ii inteleg pe cei acre cre dca viata nu merita traita insa am esuat, am avut si eu trairi sa ma impinga la culmea prapastiei, dar am tresarit imediat … hello … viata o poti duce in ce directie vrei, nu va lasati manipulati de ea 🙂 … la mine merge.

Lasă un răspuns

