Mos Nicolae

Cand eram copil,bunica imi spunea ca Sfantul Nicolae este ocrotitorul vaduvelor , al copiilor orfani si al fetelor sarace si de maritat . Povestea lui a inceput cand El a adus zestre  la trei fete sarace din orasul lui , noaptea , fara sa-l vada cineva . Fetele traiau intr-o casa saracacioasa ,  iar batranul lor tata   isi pusese de gand sa le vanda pe cativa galbeni pentru a scapa de povara saraciei in care traiau . Fetele au inceput sa planga si sa-l roage pe tatal lor sa nu le vanda dar nu au reusit sa-l induplece . Sfantul Nicolae afland ce se petrecea in bordeiul aflat langa locuinta lui , s-a dus noaptea pe furis la geamul fetelor si a aruncat o punga de galbeni langa cea mare . Asa ea a reusit sa se marite si nu a mai fost vanduta . La fel a facut Sfantul Nicolae si in ceilalti doi ani si astfel sora cea mijlocie si apoi cea mica au reusit sa se marite si sa scape de saracie . Atata stiu eu despre Sfantul Nicolae din copilaria mea . Mos Nicolae a aparut mai tarziu in viata mea , atunci cand m-am maritat si am avut copii . In seara zilei de 5 Decembrie le spuneam copiilor mei sa fie cuminti si sa-si lustruiasca ghetutele ca va veni Mos Nicolae care va aduce dulciuri si jucarii la cei cuminti iar la cei neastamparati le va darui cate o nuielusa adevarata si usturatoare . Parca vad si acum ghetutele lucind si asezate unele langa altele in asteptarea Mosului cel darnic . Si nu a lipsit niciodata Mos Nicolae . Venea in fiecare an , in noaptea dintre 5 si 6 Decembrie , cu arome de portocale si cu bucuria in sufletul copiilor pentru darurile primite .Voi v-ati pregatit cizmutele ? Cu siguranta va veni si in acest an Mos Nicolae cu dulciuri si multe daruri pentru cei ce au fost cuminti si va pedepsi pe cei rai si neascultatori cu nuieluse . Mai nou el aduce daruri atat pentru copii cat si pentru cei dragi noua . Mie mi-a lasat , deja , Mosul , multe pungi cu daruri pentru copiii si nepotii mei  , spunand  ca el e tare ocupat si nu o sa poata reusi sa faca fata singur . Dar m-a sfatuit sa merg   la miezul noptii de duminica acum , cand  ei dorm , si   tiptil  , fara sa ma vada cineva ,  sa  asez in ghetutele si cizmulitele lor tot ce a pregatit el pentru ei  . Dar sa stiti ca nu a lasat nici o nuielusa si sunt tare fericita ca am asa copii si nepotei cuminti si ascultatori . Tot in popor se spune ca iarna incepe la Sfantul Nicolae pentru ca Mos Nicolae cel batran isi scutura barba lui cea alba si incepe sa ninga . De asemenea in aceasta noapte de 5 spre 6 Decembrie ziua incepe sa se mareasca . Acum astept sa vad daca chiar isi scutura cu adevarat barba Mosul ca sa cada zapada cea alba si pufoasa  pe care o asteptam cu totii , copii , parinti, nepoti si bunici .

PS. Eu  cred ca exista Mos Nicolae , undeva acolo sus , in ceruri , in  Univers . V-am spus parerea mea pentru  ca , la cateva ore de cand v-am scris povestea lui , peste orasul meu au inceput sa cada fulgi mari si albi de nea ca in basme. Imaginea am pus-o  pentru a putea sa vedeti si voi zapada mea . Si ninge , ninge  in continuu.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Mos Nicolae

  1. BlueRiver zice:

    imi aduc aminte de povestea asta… mi-o spunea mamaiea, in fiecare an, inainte de Mos Nicolae. 🙂

  2. helen1974 zice:

    Asa e draga mea .Cand eram eu mica nu puneam ghetute ca sa le umple Mos Nicolae cu daruri. Dar mamaia mea , Floarea , imi spunea adesea povestea Sfantului Nicolae.

Lasă un răspuns

